Table of Contents
OSA I.
Johdanto.
1. Johdanto.
OSA II Tutkimuksen teoreettinen viitekehys.
2. Lapset luomassa omaa kulttuuriaan.
3. Miten määritellään tunneäly?.
4. Tunneälyn käsitteellistäminen eri teorioiden hallussa.
OSA III Tutkimuksen metodologinen viitekehys.
5. Etnografia metodologiana.
6. Tieteenfilosofiset sitoumukset.
7. Lapsuudentutkimus.
8. Refleksiivisyys.
9. Etnografia aineistonkeruumetodina.
10. Etnografia analysointimenetelmänä.
OSA IV Tutkimuksen toteuttaminen.
11. Reflektiot osana tutkimuksen tekoa.
12. Analysointi.
OSA V Tutkimuksen tulokset.
13. Tunteiden havaitseminen (RULER).
14. Tunteiden ymmärtäminen (RULER)..
15. Tunteiden sanoittaminen (RULER).
16. Tunteiden esittäminen (RULER).
17. Tunteiden säätely (RULER).
OSA VI Pohdinta.
18. Pohdinta.
Lähteet.
Liitteet "But kids don't even have nerves" : an ethnographic study of children's emotional intelligence in everyday lives of kindergarten.
Johdanto.
1. Johdanto.
OSA II Tutkimuksen teoreettinen viitekehys.
2. Lapset luomassa omaa kulttuuriaan.
3. Miten määritellään tunneäly?.
4. Tunneälyn käsitteellistäminen eri teorioiden hallussa.
OSA III Tutkimuksen metodologinen viitekehys.
5. Etnografia metodologiana.
6. Tieteenfilosofiset sitoumukset.
7. Lapsuudentutkimus.
8. Refleksiivisyys.
9. Etnografia aineistonkeruumetodina.
10. Etnografia analysointimenetelmänä.
OSA IV Tutkimuksen toteuttaminen.
11. Reflektiot osana tutkimuksen tekoa.
12. Analysointi.
OSA V Tutkimuksen tulokset.
13. Tunteiden havaitseminen (RULER).
14. Tunteiden ymmärtäminen (RULER)..
15. Tunteiden sanoittaminen (RULER).
16. Tunteiden esittäminen (RULER).
17. Tunteiden säätely (RULER).
OSA VI Pohdinta.
18. Pohdinta.
Lähteet.
Liitteet "But kids don't even have nerves" : an ethnographic study of children's emotional intelligence in everyday lives of kindergarten.
Köngäs, Mirja
- [Lapin yliopisto]
2018
9789523370647
9789523370630
arki etnografia havainnointi lapsen kehitys lapset (ikäryhmät) lapsitutkimus pedagogiikka päiväkodit tukeminen tunne-elämän kehitys tunneäly tunteet varhaiskasvatus vertaissuhteet vertaistoiminta videokuvaus vardag etnografi observerande barnets utveckling barn (åldersgrupper) barnforskning pedagogik (undervisning) daghem stödjande emotionell utveckling emotionell intelligens känslor småbarnspedagogik kamratförhållanden kamratverksamhet videofilmning väitöskirjat e-böcker doktorsavhandlingar
- Medicine - All Feeds
- Allergology and Immunology
- Anatomy and Physiology
- Anesthesiology and Intensive Care
- Biochemistry
- Bioengineering
- Biophysics
- Biotechnology
- Cardiology
- Cardiothoracic Surgery
- Clinical Chemistry
- Clinical Medicine
- Complementary Medicine
- Cytology and Histology
- Dentistry
- Dermatology
- Endocrinology
- Forensic Medicine
- Gastroenterology
- General Practice
- Genetics
- Geriatrics
- Health services and Administration
- Hematology
- Infectious Diseases
- Internal Medicine
- Logopedics
- Medical Education and Humanities
- Medical Microbiology
- Medicine - Other
- Nephrology
- Neurology
- Neurosurgery
- Nursing
- Nutritional Sciences
- Obstetrics and Gynecology
- Occupational Health
- Oncology
- Ophthalmology
- Oral and Maxillofacial Surgery
- Orthopedics and Traumatology
- Otorhinolaryngology and Phoniatrics
- Pathology
- Pediatrics
- Pharmacology and Pharmacotherapy
- Physical and Rehabilitation Medicine
- Plastic Surgery
- Psychiatry
- Psychology
- Public Health
- Radiology
- Respiratory Medicine
- Rheumatology
- Sports Medicine
- Surgery
- Urology